söndag 11 september 2011

Galt i Lövingstorp

ÄNTELIGEN!!! Patrik och jag har nu jagat 3 kvällar i Lövingstorp utan resultat. Så idag steg jag upp lite tidigare och åkte ner för att tömma kameran. Efter att ha granskat bilderna så fattade jag varför vi inte hade fått något innan. Vi har varit på plats för sent. Sist jag kollade kameran så var dom som tidigast på plats vid ca kl 22. Idag när jag tömde så såg jag att vi har skrämt bort dom när vi har kommit vid ca 21. Så idag så åkte jag dit vid kl 20. Kl 20.20 så tändes belysningen första gången spänningen steg....för idag så satt jag själv. Belysningen tändes ca 8-10 gånger utan att jag såg vad det var för något. Sen hände inge fören kl 21 då tändes det bara en gång. F-n tänkte jag då.. inte utan idag med. Sen fick jag vänta till kl 22.55 innan något hände. Men då klev det ut en fin galt som först smög runt lite och kollade läget innan han gick på majsen. Kl 23.20 så sjöng 9x3:an och en oryx 18,5 g träffade klockrent. Grisen blev på plats.... alltid skönt att slippa leta. Jaaa så det blev en lyckad kväll. Ny jakt imorgon får se vad utdelningen blir då

Nu hänger han i slakthuset... OCH VIKTEN glömde jag ju exakt 100 kg levande vikt.

7 kommentarer:

  1. Grattis! Alltid roligt då man lyckas! Ha en fortsatt fin dag =)

    SvaraRadera
  2. Grattis :) ja dom börjar väl komma tidigare nu när det mörknar tidigt.

    SvaraRadera
  3. Japp det har ändrat sig ca 2 tim på en månad nu.. Men det är ju bara finfint d Då hinner man ju några pass i veckan oxå...:)

    SvaraRadera
  4. Bra storlek på den.
    Stort grattis!! :)

    SvaraRadera
  5. Ingen dålig gris. har ni varit ute mer?

    SvaraRadera
  6. Jag kom precis hem nu ifrån en resultatlös jakt på gris.. Men d är bara att ta nya tag..Är ute ungefär 3-4 gånger i veckan

    SvaraRadera